Skip to main content
  • Aktualności
  • JAK BEZPIECZNIE KORZYSTAĆ Z BANKOWOŚCI INTERNETOWEJ? - PRZYPOMINAMY PODSTAWOWE ZASADY

JAK BEZPIECZNIE KORZYSTAĆ Z BANKOWOŚCI INTERNETOWEJ? - PRZYPOMINAMY PODSTAWOWE ZASADY

15-05-2023

1.     NIGDY NIE PODAWAJ ANI NIE WYSYŁAJ LOGINU I HASŁA DO BANKOWOŚCI INTERNETOWEJ ANI APLIKACJI MOBILNEJ – DANE DO LOGOWANIA ZACHOWAJ TYLKO DLA SIEBIE

Nigdy nie udostępniaj osobom trzecim swojego:

  • loginu
  • hasła
  • PIN-u do aplikacji
  • kodów autoryzacyjnych.

2.     NIE PRZEKAZUJ SWOICH DANYCH PRZEZ TELEFON I W KOMUNIKATORACH. NIE PODAWAJ DANYCH NA STRONACH INNYCH NIŻ STRONY BANKU.

Zachowaj szczególną ostrożność, jeśli w jednym miejscu masz podać kilka swoich danych, np. login i hasło do bankowości, PIN i numer PESEL.

3.     SPRAWDZAJ, CZY JESTEŚ NA WŁAŚCIWEJ STRONIE DO LOGOWANIA

Zanim wpiszesz login i hasło, upewnij się, że jesteś na właściwej, bezpiecznej stronie logowania do bankowości.

Jak rozpoznać, że jesteś na dobrej stronie logowania?

Sprawdź, czy adres widoczny w pasku w oknie przeglądarki to: https://ebank.bs-swierklaniec.pl/#login

Najlepiej loguj się za pośrednictwem naszej strony internetowej https://www.bs-swierklaniec.pl/ i korzystaj z opcji „Zaloguj się” w prawym górnym rogu ekranu.

4.     UWAŻNIE CZYTAJ SMS-Y AUTORYZACYJNE

Czytaj dokładnie, czego dotyczą SMS-y autoryzacyjne. W przypadku transakcji zawsze sprawdzaj, czy zgadza się numer konta i kwota – to bieżąca kontrola Twoich finansów.

5.     NIE PRZEKAZUJ TREŚCI SMS-ÓW AUTORYZACYJNYCH INNYM PRZEZ TELEFON, MEJLEM CZY KOMUNIKATOREM. NIE WPISUJ KODÓW NIGDZIE POZA STRONĄ BANKU.

Pamiętaj, że wpisując na stronie banku lub w aplikacji kod z SMS-a autoryzacyjnego zgadzasz się na daną operację.

6.     USTAW LIMITY TRANSAKCYJNE

Na wszelki wypadek ustaw limity dla kart, przelewów, BLIKA.

Gdy np. planujesz większe zakupy ustaw odpowiedni limit i zmniejsz go po zakupach. Limity zmienisz w Mój profil, w sekcji Zarządzanie limitami (dla przelewów i BLIKA) lub w portalu Kartosfera (dostępnym na naszej stronie internetowej w opcji „Zaloguj się” w prawym górnym rogu ekranu). Zmiany są bezpłatne.

7.     UWAŻAJ NA FAŁSZYWE E-MAILE I SMS-Y

Nigdy nie klikaj w linki w SMS-ach i e-mailach. Linki mogą prowadzić do fałszywych stron, na których oszuści przechwycą Twoje dane np. do bankowości czy do karty.

Nie otwieraj plików załączonych do podejrzanych mejli.  Nie pobieraj aplikacji z nieznanych źródeł. Gdy zainstalujesz je na telefonie, oszuści będą mogli, np. przejąć Twoje SMS-y autoryzacyjne oraz hasła do stron i aplikacji.

8.     NIE INSTALUJ PODEJRZANEGO OPROGRAMOWANIA

Do korzystania bankowości elektronicznej nie potrzebujesz żadnych dodatkowych programów. Do obsługi konta wystarczy aplikacja mobilna MójBSmobilnie lub bankowość internetowa, do której zalogujesz się przez stronę internetową Banku. 

Nie instaluj dodatkowego oprogramowania by poprawić dostępność usług bankowych, np.: specjalnych aplikacji, certyfikatów. Nikt z Banku nie będzie Cię nigdy o to prosił. 

Takie aplikacje mogą m.in. wykradać Twoje dane do logowania i SMS-y autoryzacyjne. Gdy będziesz logować się do Banku, złośliwa aplikacja może wyświetlić Ci fałszywy ekran logowania. Przestępcy pozyskają w ten sposób Twój login i hasło.

9.     UŻYWAJ PROGRAMU ANTYWIRUSOWEGO

Dzięki temu zwiększasz bezpieczeństwo swojego systemu. Pamiętaj o aktualizowaniu programu – od tego zależy skuteczność w wykrywaniu i usuwaniu wirusów. Wybieraj programy działające wszechstronnie, chroniące tożsamość, transakcje internetowe, wykrające złośliwe oprogramowaniem ukryte w plikach i na stronach internetowych.

10. LOGUJ SIĘ WYŁĄCZNIE ZE SWOJEGO URZĄDZENIA

Logowanie się na obcym urządzeniu może być niebezpieczne, np. może być na nim zainstalowane złośliwe oprogramowanie.

11. POBIERAJ APLIKACJE TYLKO Z AUTORYZOWANYCH SKLEPÓW

Nie pobieraj aplikacji ani ich aktualizacji za pomocą linków przesłanych w mejlach lub SMS-ach i komunikatorach.  Przy instalacji lub aktualizacji czytaj treści zgód i komunikatów o jakie prosi Cię aplikacja. Zwróć szczególną uwagę na uprawnienia do zdjęć, SMS-ów, filmów, kontaktów i geolokalizacji.

Nasza aplikacja jest dostępna w autoryzowanych sklepach

  • Google Play
  • App Store.

Aplikacja MójBSmobilnie dostępna w innych sklepach niż App Store i Google Play pochodzi z niesprawdzonego źródła. Nie instaluj jej ze względów bezpieczeństwa.

Znajdziesz nas też tutaj